Kuran’da Evlilik Yaşı ve Talak 4 Üzerinden Atılan İftira

images

Kuran’da evlilik yaşı günümüzde kendini medeni sayan hiç bir ülkede olmadığı kadar mantıklı şekilde yetimler üzerinden tarif edilmektedir:

Nisa 6: ”Yetimleri, nikaha erişecekleri çağa kadar deneyin; şayet onlarda bir (rüşd) olgunluk görürseniz onlara mallarını verin, büyüyecekler diye israf ile (mallarını) yemeyin. Zengin olan iffetli olsun, yoksul olan da maruf bir şekilde yesin. Mallarını kendilerine verdiğiniz zaman, onlara karşı şahid bulundurun. Hesap görücü olarak Allah yeter.”

Kuran’daki anlatım çok ilginç, bir kaç cümle ile evlilik yaşının nasıl belirleneceği, insanın olgunluğunun nasıl ölçüleceği ve emanet malın nasıl idare edilmesi gerektiği hepsi birden anlatılıyor.

Hz. Muhammed’e en sık atılan iftiralardan birisi de 9 civarı yaşta bir kızla evlendiği yalanıdır. Bu iftiranın kaynağı diğer çoğu iftirada olduğu gibi paralel din haline gelmiş olan hadis ve rivayet kültürüdür.

Kuran’a göre evlilik yaşı bir mal-mülk idare edilebilecek kapasiteye ulaşmak olarak tarif ediliyor. Bu kimisi için 15 kimisi için 20 bile olabilir bildiğiniz gibi herkes aynı yapıda değil. Bu yaşa ulaşmakta tek başına yeterli değil ayrıca kişide ”Rüşd” yani olgunlukta görülmesi gerekiyor. Bunu yetişkin insanların tespit etmesi gerektiği anlatılıyor. 9 yaşında çocuk mal idare edebilir mi? Yada onda yetişkin manada bir olgunluktan bahsedilebilir mi? Kuran’da evlilik yaşı tarifi ve hüküm bu kadar açık iken onu tebliğ eden Peygamber ona uymayacak mı? Hadis adı altında uydurulmuş bu iftiraları savunan Tarikat ve Cemaat mensupları herhalde Hz. Peygamberi rüzgar ne tarafa eserse oraya dönen, menfaatleri için gerektiğinde Kuran’ı bile tahrif eden şeyhleri ile karıştırıyorlar. Bu iftiraları savunma sebepleri de içinde bulundukları menfaat düzeni gereği.

Peki evlilik yaşı modern denilen kanunlarda nasıl? Kişinin fiziksel yada ruhsal kapasitesine bakılmaksızın çoğu ülkede yetişkin sayılma yaşı 18’dir. Kişi bundan sadece bir gün önce çocuk bir gün sonra yetişkin sayılamaktadır. Bir gün önce herhangi bir cinsel suç durumunda çocuk tarifesi üzerinden ceza davası görülürken bundan bir gün sonra yetişkin tarifesi uygulanmaktadır. Bir gün önce aile rızası olmadan evlenemezken ertesi gün her şey serbest. Akıl var mantık var ne değişti bir günde?

Bu konuyla alakalı Talak Suresi 4. Ayet ile ilgili Kuran’a yapılan bir iftira daha bulunmaktadır. Kaynak her zaman olduğu gibi Hz. Muhammed’e hadis adı altında atılan iftirayı meşrulaştırmaya çalışan şirk temelli geleneksel din anlayışıdır. Oluşturdukları şirk dininin zarar görmesinden korkan gelenekselciler hadis kılıflı bu iftirayı Talak 4. ayete yamamaya çalışmaktadırlar. Tabi bu sapıklığı fırsat bilen ateistlerde boş durmayıp kendilerine her zaman bolca malzeme veren gelenekselciler sayesinde Kuran’a saldırmaktadırlar.

Talak 4. ayette geçen ”henüz adet görmemiş olanlar” ifadesi ile küçük yaşta kızlarla evlilik gibi akıl dışı bir iddia da bulunulmaktadır.

Talak 4: ”Kadınlarınızdan artık adetten kesilmiş olanlarla henüz adet görmemiş olanların iddetleri, eğer şüpheye düşecek olursanız üç aydır. Hamile kadınların bekleme süresi ise, yüklerini bırakmaları (ile biter). Kim Allah’a takva sahibi olursa ona işinde bir kolaylık kılar.”

Talak suresi 4. ayette boşanan kadının hamile olması ihtimaline karşı beklemesi gereken iddet süresi açıklanıyor. ”Adet görmemiş” ifadesi ile kastedilen ise herhangi bir hastalık sebebiyle adet görmeyen kadınlardır. Bu tarz rahatsızlıklar sıklıkla yaşanmaktadır hatta hiç adet görmeden çocuk sahibi olan kadınlar bile vardır. Bu ayetin küçük yaşta kızlarla ilgisi yoktur. Mesela 20-25 yaşına gelmiş ama henüz adet görmemiş bir bayan evlenmek istese hayır evlenemezsin önce adet görmen lazım mı diyeceğiz? Bu kadar basit bir gerçek ortada dururken bu ayete küçük yaşta kızla evlenme manası vermek için gerçekten esaslı bir sapık yada akıl hastası olmak gerekiyor.
Bazı kendini hoca olarak niteleyen gelenekselci cahiller tarafından Talak 4. ayet örnek gösterilerek ”küçük yaşta evlenir ama gerdek için ergenliğe girmesi beklenir” denilmektedir. Hoca olduğunu iddia ederek bu fetvayı verenlerin bu ayetten haberleri var mı acaba?

Ahzap 49: ”Ey iman edenler, mümin kadınları nikahlayıp sonra onlara dokunmadan boşarsanız, bu durumda sizin için onların üzerlerine sayacağınız bir iddet yoktur. Onları yararlandırın ve güzel bir şekilde onları salıverin.”

Madem ergenlik bekliyorsunuz Talak 4 sadece boşanma ile ilgili olduğuna göre iddet beklemek neden? Ahzap 49’a göre ilişki yaşamadan boşanan kadınlar için iddet beklenmeyeceği belirtiliyor. Gelenekselcilerin sapkın görüşüne göre küçük yaşta kız evlendiriliyor sonra boşanıyor iddet bekliyor sonra tekrar evleniyor. Bu nasıl bir akıl tutulması?
Müslümanların her zaman birinci referansı Kuran olmalı ve onun rehberliğinde hayatını şekillendirmelidir. Önümüze çıkan konuları sadece bize öğretilenlere göre değil Kuran ışığında sorgulamalıyız.

Allah’tan daha iyi kimse hüküm veremez.

Hayırlı tefekkürler dilerim…

Yorumlarınızı bizimle paylaşın...

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s